Veelgestelde vragen
We hebben een aantal veelgestelde vragen voor u verzameld, zodat u snel antwoord kunt vinden.
Heeft u vragen over het maken van een reservering, praktische zaken rondom uw verblijf of het parkeren van uw auto?
Geen probleem, neem een kijkje in onze FAQ waar u de meest gestelde vragen én antwoorden kunt terugvinden.
Hoe kan ik een reservering plaatsen?
U kunt een reservering voor een overnachting in ons hotel plaatsen via onze eigen website. Wilt u voor groepen (meer dan acht kamers) een reservering plaatsen? Neem dan contact met ons op via reservations@mercure-tilburg.nl.
Kan ik mijn reservering kosteloos annuleren?
Of u uw reservering kosteloos kunt annuleren, is afhankelijk van het type tarief dat u bij het maken van uw reservering heeft vastgelegd. Zie hieronder de verschillende mogelijkheden:
Hoe kan ik het hotel met de auto bereiken?
Mercure Hotel Tilburg Centrum ligt in het centrum van Tilburg. Neem vanuit Eindhoven op de A58 afslag 10 richting Tilburg-Centrum Oost. Wanneer u Tilburg binnenrijdt, volgt u de borden richting centrum. U bereikt het hotel vervolgens via de Spoorlaan en de Heuvelring.
Komt u vanuit Breda, neem dan op de A58 afslag 11 richting Tilburg-Centrum-West. Wanneer u Tilburg binnenrijdt, volgt u de borden richting centrum. U bereikt het hotel vervolgens via de Spoorlaan en de Heuvelring.
Gebruikt u navigatie? Navigeer dan naar Heuvelpoort 353.
Wat voor kamertypes bieden jullie aan?
Bij Mercure Hotel Tilburg Centrum bieden wij standaard kamers en privilegekamers aan en daarnaast hebben wij ook een aantal familiekamers én één suite ter beschikking.
Wij bieden standaardkamers aan met één tweepersoonsbed of met twee losse éénpersoonsbedden.
Mocht u met uw gezin overnachten, kunt u kiezen voor een familiekamer (triple room). Deze kamer beschikt over een tweepersoonsbed en een sofa welke omgebouwd kan worden tot een slaapbank voor de kinderen. Hier kunt u overnachten met twee volwassen en twee kinderen.
Daarnaast kunt u overnachten in een van onze privilegekamers. Deze beschikken over een kingsize tweepersoonsbed, gevulde minibar met 5 frisdranken, badjas en badslippers.
Tot slot beschikt Mercure Hotel Tilburg Centrum over één suite. Deze suite bevindt zich op de hoogte etage en heeft een aparte woon- en slaapkamer. Daarnaast heeft deze suite een douche én een bad. Hier kunt u optimaal tot rust komen.
Bekijk informatie over de beschikbaarheid van onze kamers op onze website. Mocht u vragen hebben, kunt u contact met ons opnemen.
Wat zijn de kamerprijzen van vandaag?
De prijzen van onze hotelkamers fluctueren en zijn verschillend per dag. Bekijk voor de actuele prijzen onze website. De actuele prijzen zijn exclusief CityTax.
Is het mogelijk om in het hotel te eten?
Bij Mercure Hotel Tilburg Centrum kunt u terecht voor ontbijt, lunch en diner. Onze bar is dagelijks geopend van 07:00 uur tot 23:00. Bekijk onze menukaart hier.
Hoe kan ik een reservering plaatsen?
Wilt u een reservering maken vanaf 8 kamers tot maximaal 50 kamers?
Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar reservations@mercure-tilburg.nl waarin u uw wensen beschrijft en onze collega’s zullen voor u de beschikbaarheid bekijken en u een passende offerte toesturen.
Welke annuleringsvoorwaarden gelden er?
Mocht u onverhoopt uw groepsreservering in zijn geheel of gedeeltelijk moeten annuleren, dan kunt u hieronder terugvinden welke annuleringsvoorwaarden er op uw groep van toepassing zijn. Hierbij maken wij een onderscheid tussen reserveringen tot 40 kamers en reserveringen vanaf 40 kamers:
Reserveringen tot 40 kamers:
Reserveringen vanaf 40 kamers:
Hoe kan ik het hotel met de auto bereiken?
Mercure Hotel Tilburg Centrum ligt in het centrum van Tilburg. Neem vanuit Eindhoven op de A58 afslag 10 richting Tilburg-Centrum Oost. Wanneer u Tilburg binnenrijdt, volgt u de borden richting centrum. U bereikt het hotel vervolgens via de Spoorlaan en de Heuvelring.
Komt u vanuit Breda, neem dan op de A58 afslag 11 richting Tilburg-Centrum-West. Wanneer u Tilburg binnenrijdt, volgt u de borden richting centrum. U bereikt het hotel vervolgens via de Spoorlaan en de Heuvelring.
Gebruikt u navigatie? Navigeer dan naar Heuvelpoort 353.
Waar kan ik parkeren bij Mercure Hotel Tilburg Centrum?
U kunt parkeren bij Parkeergarage Heuvelpoort, gelegen aan de achterzijde van Mercure Hotel Tilburg Centrum. Navigeer naar: Heuvelpoort 353 in Tilburg om de parkeergarage te bereiken. Houd de website van Parkeergarage Heuvelpoort in de gaten voor de actuele omleidingen.
Parkeergarage Heuvelpoort beschikt over een aantal invalideparkeerplaatsen (welke direct bij de deur en lift te vinden zijn), twee liften én een invalidelift welke speciaal geschikt is voor de rolstoel.
TIP! Wanneer u parkeert op de 9e verdieping heeft u direct toegang tot het hotel. U kunt bij de deur op de bel drukken en een van onze collega’s zal voor u de deur openen.
Wat zijn de kosten om mijn auto te parkeren?
Voor de actuele tarieven verwijzen wij u graag naar de website van Parkeergarage Heuvelpoort.
U kunt op verschillende manieren betalen bij Parkeergarage Heuvelpoort. Bij de betaalautomaten is het mogelijk om met cash, contactloos of met een betaalkaart of creditcard te betalen. Tevens is het mogelijk om bij de uitritten contactloos te betalen.
Ontvang ik een kwitantie bij de betaalautomaat?
Mocht u een kwitantie willen verkrijgen, dan dient u bij de betaalautomaten te betalen. Voor een kwitantie kunt u bij de betaalautomaten drukken op de knop ‘kwitantie’; deze zal dan geprint worden.
Zijn er mogelijkheden om mijn elektrische auto op te laden?
Het is mogelijk om uw elektrische auto op te laden in Parkeergarage Heuvelpoort. De parkeergarage beschikt over 22 parkeerplaatsen met een elektrische laadpaal en bevinden zich op de 8e en 9e verdieping.
Waar kan ik mijn fiets stallen?
Tegenover ons hotel vindt u de bewaakte fietsenstalling ‘de Heuvel’. Hier kunt u uw fiets veilig, overdekt en gratis stallen. Bekijk deze website voor meer informatie en de openingstijden.
Kan ik fietsen huren en wat kost dit?
U kunt een fiets huren voor €10 per fiets. Per fiets wordt er een bord gevraagd van €30 Deze borg wordt geretourneerd wanneer de fietsen zonder schade worden teruggebracht.
Kan ik e-steps huren en wat kost dit?
U kunt een e-step huren voor €35 per dag. Per step wordt er een borg van €100 gevraagd, welke u terugkrijgt wanneer u de e-step netjes terugbrengt.
Hoe laat kan ik inchecken?
U kunt vanaf 15.00 uur inchecken. Wenst u eerder in te checken, is dit afhankelijk van onze beschikbaarheid op uw aankomstdatum. Wij kunnen geen garantie geven voor een check-in vóór 15.00 uur.
Mocht u eerder willen inchecken maar is dat helaas niet mogelijk? U kunt uw bagage in bewaring afgeven bij onze Front Office. Dit is kosteloos en op eigen risico. Zij zullen uw bagage opbergen in het bagagehok. Door middel van uw ticket kunt u later uw bagage ophalen.
Wat is de uitchecktijd?
Uitchecken is mogelijk tot 12.00 uur. Wilt u nog langer gebruikmaken van de hotelkamer? Indien de kamer beschikbaar is, kunt u gebruik maken van een late check-out. Voor een extra bedrag van €10 kunt u tot 14:00 uur gebruik maken van de kamer. Voor €20 heeft u de kamer tot 18:00 uur tot beschikking. Vraag onze Welcomers voor de mogelijkheden.
Is er een bad op mijn hotelkamer?
We hebben een aantal hotelkamers waar u heerlijk ontspannen kunt genieten van een bad. Echter kunnen wij geen garantie bieden op een hotelkamer inclusief bad. U kunt dit altijd bij uw boeking als opmerking vermelden. Indien mogelijk zullen wij hier rekening mee houden.
Kunnen alle ramen op mijn hotelkamer open?
Niet alle kamers hebben ramen die allen open kunnen. Indien u voorkeur heeft dat de ramen geopend kunnen worden, kunt u dit aanvragen bij uw reservering. Indien beschikbaar zullen wij hier rekening mee houden. Wij kunnen geen garantie bieden op een hotelkamer met ramen die geopend kunnen worden.
Heb ik een balkon bij mijn hotelkamer?
Wij beschikken over een aantal kamers met balkon. Indien een kamer met balkon uw voorkeur heeft, kunt u dit aangeven bij uw reservering. Wij kunnen geen garantie bieden op een hotelkamer met balkon, maar wij proberen hier zo veel mogelijk rekening mee te houden.
Is er een babybedje aanwezig op mijn hotelkamer?
Het is mogelijk om een babybedje op uw hotelkamer te plaatsen. Dit is geheel kosteloos en kan op aanvraag op de kamer geplaatst worden.
Is er een minibar aanwezig op mijn kamer?
Op uw kamer is een minibar aanwezig. Bij een standaardkamer is de minibar leeg bij aankomst en heeft u de mogelijkheid om deze zelf te vullen. Op de begane grond van het hotel kunt u bij onze brandstore uw favoriete (fris)dranken kopen.
Bij een privilegekamer wordt de minibar dagelijks gevuld met vijf gratis frisdrankjes. U kunt deze ook zelf aanvullen met producten uit onze brandstore welke zich op de begane grond bevindt.
Is er altijd iemand aanwezig bij de receptie?
Onze receptie is 24 uur bemand. Zo staat er altijd iemand klaar om u te helpen. Mocht u de receptie vanuit uw hotelkamer willen bereiken, kunt u nummer 9 met de aanwezige telefoon bellen.
Wat te doen als de vooringang gesloten is op een later tijdstip?
Komt u op een later tijdstip terug in het hotel en is de vooringang gesloten? U kunt dan gemakkelijk met uw kamersleutel de vooringang openen. Mocht dit niet lukken, dan kunt u aanbellen bij de vooringang. De nachtportier zal dan de deur voor u openen zodat u het hotel kunt betreden.
Kan de Front Office mij voorzien van activiteiten in Tilburg?
Wij hebben opgeleide Welcomers die u met plezier alle leuke plekken en activiteiten in Tilburg kunnen vertellen. Vraag onze Welcomers voor meer informatie of neem een kijkje op Discover Tilburg. Daar vindt u alle hotspots van Tilburg.
Is er wifi in het hotel?
In het hotel zijn twee soorten wifi aanwezig. Als eerste kunt u gebruik maken van ons gratis wifi-netwerk. Dit is een openbaar netwerk met de naam ‘Mercure Hotel Tilburg’. Daarnaast hebben we een snellere, premium wifi. Hier rekenen we een bedrag van €9,95 per 24 uur voor. Mocht u hier gebruik van willen maken, kunt u dit aanvragen bij onze Welcomers.
Mag ik mijn huisdier meenemen?
Helaas zijn huisdieren, met uitzondering van hulphonden, niet toegestaan bij in ons hotel.
Moet ik mij legitimeren tijdens het inchecken?
Tijdens het inchecken dient u zich te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs volgens de Nederlandse wetgeving.
Tot welke leeftijd heeft mijn kind ouderlijk toezicht nodig?
Vanaf achttien jaar en ouder heeft uw kind geen ouderlijke toestemming nodig om bij ons te overnachten. Wanneer uw kind jonger dan achttien jaar is ontvangen wij graag een schriftelijke verklaring van de ouders/voogd inclusief handtekening. Daarnaast is het van belang dat wij een foto van een geldig legitimatiebewijs ontvangen waarbij enkel de naam en foto zichtbaar zijn.
Zijn er rookvrije kamers in het hotel?
Bij Mercure Hotel Tilburg Centrum zijn alle kamers rookvrij. Roken is bij ons dan ook niet toegestaan. Indien toch in de kamer gerookt wordt, zullen hieraan consequenties verbonden zijn en een boete van €150 voor worden opgelegd.
Kan ik gebruik maken van sportfaciliteiten in het hotel?
Naast Hotel Mercure Tilburg Centrum bevindt zich Basic-Fit. Wanneer u een standaardkamer heeft geboekt kunt u voor €5,95 gebruik maken van de Basic-Fit. Wanneer u gebruik maakt van een privilegekamer is toegang tot de Basic-Fit gratis.
Kan ik mijn bagage nog even in het hotel achterlaten?
U kunt uw bagage in bewaring afgeven bij onze Front Office. Dit is kosteloos en op eigen risico. Zij zullen uw bagage opbergen in het bagagehok. Door middel van uw ticket kunt u later uw bagage ophalen.
Op welke tijden kan ik gebruik maken van het ontbijt?
U kunt van maandag tot en met vrijdag van 6:30 uur tot 10:00 uur komen genieten van ons uitgebreide ontbijtbuffet. Op zaterdag en zondag bent u iets later welkom, namelijk van 07:00 uur tot 11:00 uur.
Is het mogelijk om ontbijt later bij te boeken?
Heeft u geen ontbijt bijgeboekt, maar wilt u toch genieten van ons uitgebreide ontbijtbuffet? Dan is het mogelijk om bij aankomst het ontbijt extra bij te boeken. De kosten bedragen €24,50 per persoon.
Kan ik roomservice bestellen?
Het is mogelijk om in het hotel roomservice te bestellen. We rekenen hiervoor een extra bedrag van €3,50. Neem voor alle mogelijkheden en informatie contact op met onze Welcomers.
Kan er rekening gehouden worden met mijn allergieën en/of dieetwensen?
Het is altijd mogelijk om rekening te houden met uw allergieën en/of dieetwensen. Wij bieden voldoende vegetarische, vegan en glutenvrije opties. Bespreek uw wensen met een van onze medewerkers, zij helpen u graag verder.
Kan ik met contant geld betalen?
Wij nemen contant geld aan. Echter, wij adviseren zowel voor onze als uw veiligheid om zo veel mogelijk met pin of creditcard te betalen.
Kan ik met een creditcard betalen?
Het is bij ons mogelijk om met de volgende creditcards te betalen: VISA, V PAY, Mastercard, AMEX en MAESTRO. Pin is uiteraard ook mogelijk.
Ik wil graag gesplitst betalen, kan dat?
Het is mogelijk om gesplitst te betalen. U kunt uw wensen aangeven bij een van onze Welcomers. Zij kunnen de rekening voor u verdelen.
en in de buurt
* = tegen betaling